30 Ocak 2015 Cuma

Temiz cevre, temiz gelecek, elektrikli tasitlar.




 

Petrole bagimli hayatimiz icin "neden boyle oldu, kim boyle olmasini istiyor" gibi sorulara verilecek pekcok cevap var elbette. Nitelikli komplo teorileri kurulabilir, konu hakkında fazlasıyla hikaye anlatılabilir.

Ancak ben biraz daha net, bizi ve kendi ulkemizi ilgilendiren acidan bakabilmek ve bir kez daha muthis bir ornek davranis gosteren Norvec'ten bahsedebilmek istiyorum.

Biliyorsunuz Norvec cok pahali bir ulke. Hatta oyle ki, orada yasayan bazi Norvec'li arkadaslarim yiyecek alisverisi icin Isvec'e otomobille gidiyor, araci doldurup geri donuyorlardi. Aslinda vatandasi gecim sikintisi cekmiyor olsa, kazanci dunyanin geri kalani ile kiyaslandiginda cok yuksek gorunse, istedigi yere gidip rahatca tatil yapabiliyor olsa da, vergileri cok yuksek durumda olsa da Norvec medeni yasam, bunun gerekleri ve yasanabilir bir dunyaya hizmet etmek/ulasmak adina uzerine dusenden fazlasini her zaman yapmaktaydi.

Yine yapti!

Vergilerin boylesine yuksek, ornegin buyuk motosiklet almanin bile cok zor oldugu bu ulkede cevreci yaklasim adina Norvec hukumeti oyle bir adim atti ki, kesinlikle takdire sayan, kesinlikle sapka cikarmayi hak ediyor.

Elektrikli otomobiller icin "her turlu yuku" kaldirdi!

Mesela Tesla. Norvec icin bile oldukca pahali bir otomobil. Turkiye'de bile fiyati 140-150 bin Euro'larda geziniyor, -hos, bu Turk insani icin nedir ki?-.


Vergisi yok, muayenesi yok, sarj ucreti yok, otoban parasi yok, park ucreti yok, otobus seridine bile girse ceza yok!!!

Bunun anlami nedir?

"Evet 692 hp'lik pahali bir otomobile biniyorsun, egzoz gazi salmiyorsun! O halde gelecege, bugune ve insanliga hizmet ediyorsun. O halde ben de devlet olarak sana bunlari veriyorum cunku benim de istedigim ve hedefledigim sey bu. Hep destekleyecegim, biliyorum cok daha fazla insan kisa zamanda elektirige donecek, burasi daha da guzel ve yasanabilir bir yer olacak."

Ne hos degil mi?

 

Ben de uzun suredir, hic olmazsa sehir ici kullanimi icin bir elektrikli otomobil istiyorum. Hybrid'inden, tamamen elektriklisine kadar modelleri elimden geldigince incelemeye calisiyorum. En buyuk amacim ekonomi falan degil aslinda, gunluk kullanimimda havayi dumanla, cevreyi sesle kirletmedigimi bilmek, memnun olmak.




Trafik sessizlessin, gokyuzu temizlensin!

Bizim bugun, 21. yuzyılda yarim aklimizla konustugumuz tum bu detaylarin fazlasini, benim kisisel kahramanim cok once gormustu, elektrigi ve veri tasimayi, insanliga tamamen ucretsiz acabilecegini biliyordu. Nikola Tesla.

Hiç yorum yok: