10 Ocak 2015 Cumartesi

Project Russia 2012

Ben küçükken çok Rus klasiği okudum. Bunların çoğunu da öyle uzun zaman önce okudum ki, şu an pek birşey hatırlamıyorum. Ancak o zamanlardan beri, sarı kitap sayfalarından çıkıp, zihnimde işlenen ve ardından da gözlerimin önüne bir tablo gibi serilen Rusya imgeleri hep aklımda kaldı, hiç çıkmadı. Bu imgelerin kimilerinde savaş vardı, kimilerinde kovalarla içilen votka. Kimilerinde hastalığın kol gezdiği çamur içindeki yoksul köyler, kimilerinde bir büyük şehrin sefil bir apartman katına tıkılmış zavallı hayatlar. Karamsarlık, yorgunluk, gurur, derin bir tarih ve bir o kadar da yemyeşil ovalar, sonsuzluğa doğru uzanan masmavi bir gök.

Ancak neden bilmem, en çok da o kadim düzlükler ve sınırsız gökyüzü için gitmek istedim Rusya'ya.

Bu noktada sıralayıp anlatacak çok sebebim var elbet ancak yol hikayelerinin kendisi sebeplerinden daha çekicidir genelde. O nedenle lafı uzatmaya gerek yok.

Project Russia benim için daha çok Introduction to Russia, yani "Rusya'ya giriş" aslında. Çünkü, gitmeden evvel de çok iyi bildiğim üzere, bu son seyahatim olmayacak. Tek girişle dünya çevresindeki yolun epey bir kısmını yapabileceğiniz bu ülke, herşeyiyle çok çekici ve orada daha yapılacak çok iş, gidilecek çok yer, görülecek çok şey var. En azından ben ve eşim Aglika için...



Bu seyahatte yaklaşık iki buçuk haftalık zamanımızı en iyi şekilde değerlendirebilmek için, en azından bazı büyük şehirleri görebilmek ve mümkün olduğunca, normal bir turistin rotasına girmeyecek durakları seçmeye çalıştık. Başlangıçta dört ila beş hafta olan vaktimiz, evdeki beklenmedik iş durumaları nedeniyle üç haftaya düştü ve biz de baştaki taslak rotamızı biraz revize etmek zorunda kaldık.



Toplam 18 gün süren seyahatimizde, 13 gün motosiklet üzerindeydik. Toplamda 8200 km yol yaptığımız seyahatte kimi günler 1000 km 'ye yakın teker çevirmek zorunda kaldık ve ortalamamız 630 km/gün şeklinde gerçekleşti. Rusya'da Budennovsk, Volgograd, Balakovo, Kazan, Nizhny Novgorod, Moskova, Goryachiy Kluch, Dombay ve Vladikavkaz şehirlerinde kaldık. Bir sürü yeni insan tanıdık, harika arkadaşlar edindik.

"Biz"li konuşuyorum, kendimizi tanıtmam gerek. Eşim Agi (Aglika), motorumuz '06 KTM 990 Adventure ve bendeniz Nurettin Özcan.



Seyahatimizi duraktan durağa burada yazacağım, umarım beğenirsiniz!

Hiç yorum yok: