21 Ocak 2015 Çarşamba

KTM Factory 660 Rallye 2002

Rahmetli Kemal Merkit'in (huzur icinde yatsin) 2003'te Dakar'i bitirdigi motoru, bundan birkac yil once Spormoto'da satisa ciktiginda neredeyse aliyordum ama o donemde kismet olmamisti.

Sonra sevgili Umit Aktay bu motoru satin aldi ve Istanbul'daki super bir ekiple Ask , -bildigim kadariyla- kozmetik islerini elden gecirip, biraz makyajlayarak bir sure sahibi oldu. Ilgili baslik burada.

Motor daha sonra Mehmet Durak vasitasiyla Kayseri'ye geldi bu donemde biraz kullanma imkanim oldu.



Kaderin cilvesi, daha sonra bu motor gelip benim garaja girdi. Birkac ay sessiz sedasiz kosesinde dinlendikten sonra da, 2014 yilbasindan hemen once resmi olarak bana gecti.



Bazilariniz icin yukaridaki aciklamalar pek anlamli olmayabilir ancak gecmisi ve efsanevi ilk pilotu nedeniyle bu makina bence cok ozel. Pilotlugu bir yana, tanidigim kadariyla Kemal Merkit cok muthis bir insandi ve bu motorla ilgili cogu insanin, koleksiyon malzemesi yapip saklama egilimine zit sekilde bence Kemal Abi bu motoru tepe tepe surmemizden daha cok memnun olurdu.

Benim de niyetim bu.

Ilk tespitler ve akla gelenler:

* Motor blogu iyi durumda gorunuyor. Son koyulan fazla yagin bir yerlerden disariya puskurmesi disinda, blokta terleme vs yok. Ses iyi, bir sure bindikten sonra veya musait bir zamanda subap ayarina bakacagim.
* Depo ve govde paneller.  Son yapilan boyalar cok yerden catlamis ve atmis. Zaten motorun muayenesi de yok. Ruhsatta yazdigi sekilde siyah-turuncu ya donmek niyetindeyim. Simdilik en zor ve ugrastirici is plastik depolarin boyanmasi olacak. Ozellikle bu asamada isi iyi bilen birine ihtiyacim var.


* Benzin hotumlari degisecek.


* Vites pedali bir yanindan catlamis, kaynatilacak.


* Yag ve yag filtreleri degisecek.
* Jikle teli kopmak uzere, halledilecek.


* On amortisorlerle terlemeler var. Buyuk olasilikla, hava alma isleri ihmal edilmis. Toz keceleri cikarilip bakilacak, kacak falan olursa komple yapilacak.


* Fiberglas kafa yamuk. Surus sirasinda rahatsiz edici bir durum yok. Keyfe keder yenilenebilir veya yeni baska bir kafa imal edilebilir.
* Muayeneden gecebilmek ve saglikli bir yaslilik icin bu motorun sesini biraz kismak sart. Susturucu imal edilecek.
* Gidon amortisorunun saseye link veren alt parcasi yok, dolayisiyla calismiyor. Cozum uretilecek. Bu parca ve IMO'da Mehmet Durak'ta sanirim, yurtdisindan dondugunde, bulabilirse alacagim umarim.


* Herhangi bir ralliye katilmadigimiz ve kullanacagimiz bir aktivitemiz olmadigi surece Roadbookla ortada atistlik yapmaya gerek yok diye dusunuyorum. Sokup kaldirarak, hem motoru onden hafifletecegim hem de orada Gps tasiyarak hiz ve konum bilgisi alacagim. Simdilik bilmiyorum belki dijital bir hiz gostergesi alip takabilirim.





Mehmet Abi'min boyu yetmemis. Big Smile

* Sele kaplamasının rengi atmis. Hem bu nedenle hem de biraz daha yumusak malzemeyle destekleyebilmek icin kilif degisecek.

Ilk tespitler kabaca boyle.



Aslinda bu acidan bakinca en elzem, onemli ve zor konu boya isinin olmasi gerektigi gibi halledilebilmesi. Onun disinda motorun fazla uzun boylu bir isi yok. coolll

Bunlardan sonra kisisel surus ayarlarina gecilebilir.


Hiç yorum yok: