19 Aralık 2014 Cuma

İTOTURUMU YAZ lardan biri

ITOTURUMU

Haziran '98 Ortalari

Son bes gundur Cimbar'daydik. KTUDAKS'in yaklasik on uyesine kaya egitimi verirken biz de calismak ve kondusyonumuzu yukari cekme firsati bulmustuk. Yildirim'da ben de fiziksel ve psikolojik acidan cok iyi durumdaydik ama sert bir duvar icin yeterli vaktimiz yoktu. Bu nedenle gunlerdir her sabah uyandigimizda, karsimizda gormekten keyif aldigimiz Itoturumu Kule'ye "bodoslama" bir rotadan tirmanmaya karar verdik. Kamp falan da tasimamiza gerek yoktu, "sabah cikip ogleden sonra doneriz" diye dusunduk.

Sabahin korunde kalkip cantalari hazirliyor ve herkes uyurken yollara dusuyoruz. Gunes Buyuk Demirkazik'in arkasinda yukselirken biz kuculen golgenin icine dogru kosuyoruz ve nihayet rotanin baslangicina ulasiyoruz.

Birseyler atistirip malzemeyi kusaniyoruz. Ben onde Yildirim arkada keyifle yukseliyoruz. Cok buyuk bir bolumu ip acmadan katediyoruz. Yuzeyin ortasindaki genis bolumden girmistik, simdi sirttayiz ve yaklasik 20 m.lik bir ip inisi yapmak zorunda kaliyoruz. Sansimiza burada da ip takiliyor ve Yildo tirmanip tekrar iniyor. Sonra birazcik daha free gidiyoruz. Cok keyifli bir bacayi tirmanip istasyon kuruyoruz. Lead'e basliyorum. Bir stopper atip koseyi donuyorum. Artik Yildirim'la birbirimizi goremiyoruz. Onumde yaklasik 35 cm. genisliginde ve yukseldikce negatiflesen bir catlak var. Catlagin icine oturmus bir tastan perlon geciriyorum. Gayet saglam bir ara emniyet noktasi oluyor. Yaklasik yedi metre sonra bir friend yerlestiriyorum ama catlagin yapisi ve takozun boyu nedeniyle son derece guvensiz oluyor. Buyuk boy hic takozumuz yok ve ara emniyet noktasi olusturmak imkansiz. Bir kolum ve bacagim catlagin icindeyken guvendeyim ama bu catlagi tirmanmam olanaksiz. Cunku catlak tepede cok sert bir negatif yapiyor. Tek care var, o da sola gecip temiz, saglam yuzeyden emniyet atmadan cikmak.
 Sola gecip yuzeyin uzerine cikiyorum. Tutamak ve basamaklar gercekten mikro olcekte. Bir yandan tirmaniyor bir yandan dua edip Allah'a yalvariyorum. Zorluk derecesi VI+ civari ve eger koparsam dosdogru asagidaki kayalarin uzerine dusecegim. Asagidaki kayalarin yaklasik 20 m. uzerindeyim ve beni tutabilecek hicbir ara emniyet noktam yok.
 Bu pasaj sonunda biraz rahatliyorum ve buldugum ilk yere bir sikke atiyorum. Bu da tutmadi, zira Yildirim gelirken bu sikkeyi eliyle sokmus. Yukari ulasip istasyonu kuruyorum. Toplam 45 dakika harcamisim. Yildirim yanima geldiginde kuyrugunu bacaklarinin arasina kistirmis durumdaydi ve sadece "Takdir ettim ortaaam!" dedi. Orada biraz soguyup kendimize gelmeye calistik. Bodoslama falan derken cok kastirici bir yeri free gecmistim. Gercekten kastiriciydi.
 II, III derece uzerinden zirveye yuruduk. Birseyler atistirdik. geyik, fotograf ve kara bulutlar. Tabanlari yaglamaliyiz. Guney yuzunden iki ip boyu inis yapiyoruz. Son bolumu ben ipsiz iniyorum, Yildirim iple iniyor ve ipi tolamaya basladigimiz sirada yagmur basliyor. Bir carsak baslangicindayiz ve sonrasinin boyle devam edecegini saniyoruz ama yanilmisiz. Bes ip inisi daha yapiyoruz. Nereden indigimizi hala anlayabilmis degilim. Yagmurlugumuz bile yok. Bulutlar uzerimize cilginca kusuyorlar. Siklikla dusen yildirimlar her tarafi bir an icin pembeye boyuyor. Demirkazik mosmor gorunuyor, findik buyuklugundeki dolular yuzunden kaskimizi yururken bile cikarmiyoruz. Dag evine 15 dakika kala yagmur diniyor, sert ruzgar ve zayif gunes bizi kurutuyor. 16:00 gibi dagevine variyoruz. Nurhan gelmis, Ibo'lar bize bakmaya cikmislar. Bir saat sonra da onlar geldiler.