19 Aralık 2014 Cuma

Erciyes "Melek Yolu" İlk Çıkış



13 ARALIK 2003 CUMARTESI

Sabah saat 10:00'a dogru dagevine ulastik. Ekibimiz ben, Nuri Palta ve Mehmet Eskitas'tan olusuyordu. Aslinda gunduz tirmanip geceyi buyuk zirve altindaki magarada gecirmek niyetindeydik ama ilerleyen vakit ve arkadaslarimin kendilerini pek iyi hissetmemeleri nedeniyle, karanliga kalip kar kurumekle kasmamak icin 2750 m'deki kulubede gecelemeye ve tirmanis yapmaya karar verdik.
Dagevinden hep birlikte ciktik. Arkadaslarim tur kayaklari ile gelmislerdi. uzun zamandir daga gitmemis olmalari ve agir cantalari nedeniyle kulubeye ulasmalari epey uzun surdu. Ben yaya olarak onden cikip yatacagimiz yeri temizledim. Ufak capli insaat isi yapip, deli gibi ufuren kapi ve deliklerin izolasyonunu hallettim.

14 ARALIK 2003 PAZAR

Gece bir ara hava epey bozdu ama saat 02:00'de uyandigimizda muhtesem dag, inanilmaz bir ayisigi altinda parliyordu. Nuri Abi ve ben saat 03:30 gibi yola ciktik. Mehmet kendini pek iyi hissetmedigi icin kalmaya karar verdi.

Gece yagan taze karin da etkisiyle izlerimiz daha simdiden batmaya baslamisti.
Cobanini'nin biraz ustunde Ankara'li gruba yetistik. Bir sure birlikte iz actiktan sonra, onlar seytan Deresi'ne, biz de benim yuruyus boyunca parlak gecede  izleme sansini yakaladigim rotaya dogru yoneldik. Rota hatti Seytan'in sag tarafinda kaliyor ve yuzeyi zirveye dogru direk baglayan bir hat ciziyor. Rotaya sokuldukca egim ve kar derinligi artiyordu. Nuri Abi biraz yorgun oldugundan butun izi acma isi bana dusmustu ve bu angarya tirmanis boyunca baldir seviyelerinde devam etti.

Rotanin en cok daraldigi yerdeki kayalara ulastigimizda, bu pasaji tirmanmak uzere bir iki deneme yaptim ancak Erciyes'in meshur curuk kayasi ve uzerindeki toz kar nedeniyle cok fazla zorlamadim. Birkac metre asagi inerek, tedirgin bir sekilde son derece yuklu kulvara girdim. Neyseki kulvarin ici oldukca sertti ve kendimizi cig tehlikesinden uzaga cabuk cekebildik.
Buradan sonra rotayi sol ust tarafta yukselen sirt sistemine bagladik. Bu keskin
sirtlar, ruzgarin kusursuz maharetiyle zirve yakinlarina kadar bir sanat eseri gibi
devam etti. Kucuk zirvenin yakinlarinda Seytan Deresi'nin uzantilarina baglandik ve bezdirici iz acma isiyle zirveye ulastik.

Inisi olabildigince izlerimizden yaptik. Sirtin altlarina kadar inince cok yuklu ve
tehlikeli Seytan Deresi'ne inmek yerine bizim rotanin solunda kalan kulvarlara dogru yoneldim ve kayalik etaplara yakin kalarak inisi tamamladik.

Rota son derece zevkli ve suratli ama yazin fazlaca tas, kisin ise cig riski tasiyor. Bogaz seklindeki yapisi kar yigilmasini kolaylastiriyor ve cevrede cok fazla miktarda bulunan curuk kaya obegi surekli tas dokuyor. Rotaya benim oldum olasi isinamadigim Seytan Deresi'ne nazire olsun diye MELEK YOLU adini verdik. Suratli ve direk bir hat. En iyi zamanlari sanirim bahar sonu olacaktir. Sertlesmis kar uzerinde son derece keyifli, suratli, direkt bir rota.

Hiç yorum yok: